שירות כחול לבן בלבד    מבצע גרירה עלינו, תוך 30 דקות אצלך! חייגו: 053-343-6074

מה זה רכב לפירוק ולמי זה מתאים?

מה זה רכב לפירוק ולמי זה מתאים?

תוכן עניינים

השאירו פרטים עכשיו וניצור עמכם קשר למתן הצעת מחיר משתלמת ביותר

המאמר נכתב ע"י: ירון קונה רכבים לפירוק ונסיעה – החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה מכל הסוגים

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, מעוקלים וללא מנוע במזומן

בפוסט זה נחקור את המושג 'רכב לפירוק' ונעמוד על יתרונותיו והחסרונות של שימוש ברכבים אלו. נדון במי יכול להפיק תועלת מרכב לפירוק ואילו מצבים מתאימים במיוחד לשירות זה.

מהו רכב לפירוק בעצם?

רכב לפירוק הוא למעשה רכב שהוחלט להסירו מהכביש ולהעבירו לתהליך פירוק, שבו כל חלקיו ממוינים לשימוש חוזר או מיחזור. החלטה על העברת רכב לפירוק מתקבלת בדרך כלל כאשר הרכב אינו במצב שניתן לתקנו או שהעלות הכלכלית של התיקון אינה משתלמת. מדובר ברכבים ישנים, פגועים או כאלה שעברו תאונה קשה ואינם עומדים בתקנים הנדרשים כדי להמשיך ולנסוע על הכביש.

היתרון המרכזי של שליחת רכב לפירוק הוא האפשרות למנוע זיהום סביבתי על ידי מיחזור החומרים השונים המרכיבים את הרכב. תהליך הפירוק מאפשר להפריד בין מתכות, פלסטיק, זכוכית וחומרים אחרים, ולהשתמש בהם לייצור מוצרים חדשים. באופן זה, תהליך הפירוק תורם לשמירה על הסביבה ולחיסכון במשאבים טבעיים.

בנוסף, יש לציין כי רכב לפירוק יכול להוות מקור לרווח כלכלי. בעלי רכבים המחליטים להעביר את רכבם לפירוק עשויים לקבל תמורה כספית מחברות המתמחות בתחום, בהתאם לערך החלקים והחומרים הניתנים למיחזור. כך, גם כאשר הרכב אינו בר שימוש, הוא עדיין יכול להניב לבעליו רווח מסוים.

מדוע אנשים בוחרים ברכבים לפירוק?

אנשים בוחרים להעביר את רכבם לפירוק ממגוון סיבות, כאשר בראשן עומדת השיקול הכלכלי. כשמדובר ברכבים ישנים או כאלה שעברו תאונות קשות, עלות התיקון יכולה להיות גבוהה מאוד ולעיתים אף עולה על ערכו של הרכב עצמו. במקרים כאלה, הפיתרון הכלכלי הנכון והמשתלם ביותר הוא להעביר את הרכב לפירוק, מה שמאפשר לבעל הרכב להרוויח סכום מסוים על חלקיו ושאר החומרים שניתן למחזר.

סיבה נוספת היא התקנים והחוקים המחמירים בנוגע לרכבים הנעים על הכביש. רכבים ישנים או כאלה שניזוקו בתאונות קשות עשויים שלא לעמוד בתקני הבטיחות והסביבה הנדרשים, מה שמונע מהם לקבל אישור לרישוי מחדש. העברת הרכב לפירוק מסירה את הדאגה הזו, ומאפשרת לבעליו להימנע מהוצאות נוספות על ניסיונות תיקון והתאמה לתקנים.

בנוסף, ישנם אנשים שמודעים לחשיבות השמירה על איכות הסביבה ובוחרים להעביר את רכבם לפירוק מתוך רצון לתרום למאמץ הגלובלי להפחתת זיהום ומיחזור חומרים. תהליך הפירוק מאפשר שימוש חוזר בחלקים ובחומרים שונים, מה שמקטין את הצורך בייצור חדש ומפחית את העומס על משאבי הטבע.

מרכב לפירוק לרכב חדש – האם זה כדאי?

כאשר אנשים בוחנים את האפשרות להעביר את רכבם לפירוק, עולה השאלה האם כדאי לנצל את ההזדמנות הזו לרכישת רכב חדש. ישנם מספר היבטים שיכולים לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה.

היבט כלכלי: מעבר מרכב לפירוק לרכב חדש עשוי להיות החלטה כלכלית נבונה. ערכו של רכב ישן או ניזוק יורד עם הזמן, בעוד שעלות תחזוקתו עולה. באמצעות מכירת הרכב לפירוק, ניתן לקבל סכום כספי שאף אם אינו גבוה במיוחד, יכול לשמש כהון ראשוני לקראת רכישת רכב חדש. רכבים חדשים נוטים להיות חסכוניים יותר בדלק, אמינים יותר ופחות מועדים לתקלות, מה שיכול לחסוך לבעלים כסף בטווח הארוך.

שדרוג טכנולוגי: רכבים חדשים מציעים טכנולוגיה מתקדמת יותר בהשוואה לרכבים ישנים. מערכות בטיחות מתקדמות, אפשרויות קישוריות, ומערכות בידור משופרות הן רק חלק מהיתרונות שמציעים דגמים חדשים. המעבר לרכב חדש אינו רק שדרוג חוויית הנהיגה אלא גם שיפור ברמת הבטיחות האישית והמשפחתית.

השפעה סביבתית: רכבים חדשים נוטים להיות ידידותיים יותר לסביבה, בזכות טכנולוגיות מתקדמות להפחתת פליטת מזהמים וצריכת דלק יעילה. עם העלייה במודעות לשמירה על איכות הסביבה, בחירה ברכב חדש עשויה לסייע בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית האישית של הנהג.

"לאן נוסעים מכאן?" – תהליכי הפירוק והשימוש החוזר

לאחר שהוחלט להעביר את הרכב לפירוק, מתחיל תהליך שיטתי ומובנה שמטרתו למקסם את השימוש החוזר בחלקי הרכב ולהקטין את ההשפעה הסביבתית. התהליך מתחיל בהעברת הרכב למגרש פירוק מורשה, בו מומחים בודקים את מצבו הכללי ומעריכים אילו חלקים ניתנים לשימוש חוזר או למכירה. חלקים כמו מנוע, תיבת הילוכים, דלתות ואף רכיבים אלקטרוניים יכולים להימכר כחלפים לרכבים אחרים, ובכך להאריך את חייהם בשוק.

בשלב הבא, מתבצע ריקון של כל הנוזלים ברכב, כמו שמן מנוע, נוזל בלמים ודלק, תוך הקפדה על תקנים סביבתיים מחמירים. נוזלים אלו עוברים תהליך מחזור או סילוק בטוח כדי למנוע זיהום סביבתי. לאחר מכן, הרכב עובר לפירוק פיזי, בו מוסרים חלקים גדולים שלא ניתנים לשימוש חוזר, כמו שלדת הרכב, ומועברים למחזור מתכות. תהליך זה מאפשר להחזיר לשוק חומרי גלם יקרי ערך, כמו פלדה ואלומיניום, ובכך להפחית את הצורך בכריית חומרים חדשים.

לאחר השלמת תהליך הפירוק, החלקים שנשארו עוברים בדיקה נוספת כדי להבטיח שהם עומדים בתקני האיכות והבטיחות הנדרשים. חלקים אלו נמכרים לעיתים קרובות לסוחרי חלקי חילוף או ישירות לצרכנים, מה שמאפשר לחסוך בעלויות תיקון ושדרוג רכבים קיימים.

לסיכום, רכב לפירוק יכול להיות פתרון כלכלי, אקולוגי ונוח במגוון מצבים, אך יש לשקול כל מקרה לגופו ולוודא שההחלטה מתאימה לצרכים האישיים שלכם.

מחירון רכבים לפירוק לפי סוג רכב
שירותים נוספים
טבלת מחירון קניית רכב לפירוק
דגם המכוניתשנת המכוניותמחיר לפירוק (ש"ח)
אופל1995-20171,000 – 10,000
טויוטה2002-20172,000 – 15,000
סובארו1994-20171,500 – 12,000
סוזוקי1999-20051,000 – 7,000
סיטרואןעד שנת 20171,500 – 10,000
רנו1994-20171,000 – 8,000
גולף1994-20173,000 – 20,000
וולוו1995-20175,000 – 25,000
מאזדהעד שנת 20162,000 – 12,000
סקודהשנת 2004+2,000 – 15,000
פולקסווגןעד שנת 20163,000 – 18,000
יונדאיעד שנת 20162,000 – 12,000
מרצדסעד שנת 20165,000 – 50,000
ניסאן2000-20182,000 – 15,000
פיג'ועד שנת 20171,500 – 8,000
פורד1990-20161,500 – 10,000
BMWעד שנת 20175,000 – 30,000
אאודי2005-20185,000 – 25,000
שברולט1998-20172,000 – 10,000
דייהטסועד שנת 20121,000 – 6,000

הטווחים כאן משקפים את הערך של רכבים לפירוק, בדרך כלל לפי מצבם, השנה והנפילות בשוק הרכב לפירוק.

טבלת היתרונות שלנו לעומת המתחרים
קטגוריהירון – קונים רכבים לפירוקקונים רכבים לפירוק – אחרים
השירותאנו מספקים הצעת מחיר מיידית ומדויקת בהתאמה אישית לצרכים של כל לקוח, תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים. הצעה שמותאמת במיוחד לרכב שלכם ומועברת בצורה ברורה ומסודרת. בנוסף, מגיעים עם גרר עד אליכם בחינם כדי לאסוף את הרכב בקלות ובמהירות.הצעות מחיר שיכולות לקחת זמן לעיתים עד למענה סופי, ולעיתים כוללות פרטים לא מלאים או לא מדויקים, דבר שמוביל לאי בהירות.
שירותיותהשירות שלנו הוא אישי, מקצועי ואדיב. אנחנו דואגים לכל פרט ופרט כדי להבטיח חוויית שירות נעימה, מהירה ומועילה. כל לקוח מקבל שירות מותאם לצרכים האישיים שלו. אנו דואגים לכל פרט, כולל הגעה עם גרר עד אליכם בחינם לאסוף את הרכב.שירות שמבוצע בדרך כלל על ידי צוות כללי, אשר לא תמיד זמין באופן מיידי או מיומן בפתרון בעיות בצורה ספציפית לכל לקוח. פעמים רבות השירות עשוי להיות פחות נעים ומותאם אישית.
זמינותאנחנו זמינים 24/7 לכל לקוחותינו, ומגיעים לכל מקום בארץ, כולל ישובים מרוחקים, כדי להבטיח תהליך מהיר ויעיל. הגעתנו אליכם מתבצעת ללא תקלות ובזמן.שעות הפעילות מוגבלות למועדים קבועים ולעיתים אין התחייבות לזמינות מלאה. הדבר עשוי לגרום לעיכובים במענה או בהגעת צוות המומחים למקום.
סוגי רכביםאנחנו קונים את כל סוגי הרכבים, כולל רכבים ישנים, מושבתים, רכבים פרטיים ורכבים מסחריים. כל סוג רכב מקבל את תשומת הלב המתאימה והמענה היעיל ביותר.בדרך כלל, מקובל להציע קנייה רק של סוגים מסוימים של רכבים, לרוב רכבים פרטיים, ולעיתים יש התמקדות במותגים מסוימים בלבד.
פריסה ארציתאנו פועלים בכל הארץ, כולל אזורים מרוחקים ונגישים, כדי להבטיח שהשירות שלנו יגיע אליכם, לא משנה היכן אתם נמצאים. הניידות שלנו גבוהה והמענה תמיד מקצועי.השירות מוגבל לאזורים מסוימים בלבד, דבר שמגביל את היכולת להגיע לאזורים מרוחקים או להעניק שירות למספר גדול של לקוחות.
תהליךתהליך העבודה איתנו הוא מהיר, פשוט ומסודר, ללא עיכובים מיותרים. אנו מקפידים על תיאום נכון עם הלקוח, כל השלבים מתבצעים ביעילות ובצורה בהירה, כך שתהליך המכירה יהיה קל ונעים. בנוסף, אנו מלווים אתכם יד ביד לאורך כל הדרך, במקצועיות ובאחריות, כדי להבטיח שתהיו מרוצים בכל שלב בתהליך.התהליך אצל אחרים עשוי להיות יותר מסורבל ומורכב, עם צורך בהמתנה ארוכה בין שלב לשלב. לעיתים יש חוסר בהירות ובלבול בנוגע לפרטים או צעד הבא בתהליך.
תשלוםאנחנו מבצעים תשלום מיידי, במזומן או בדרך שתהיה נוחה לכם. אין עיכובים, כל הלקוח מקבל את התמורה המלאה על הרכב, באופן מידי ובזמן שנוח לו. אנו משלמים את המחיר הגבוה ביותר עבור הרכב שלכם, כך שתהיו בטוחים שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר.תשלום יכול להתעכב במקרים מסוימים, ולעיתים יש צורך בהמתנה ארוכה או בעיות בשיטות התשלום שמובילות לאי נוחות עבור הלקוח.
אחריות סביבתיתאנחנו דואגים לכך שכל רכב שנרכש יטופל בצורה אחראית לפי התקנים הסביבתיים המחמירים ביותר, ומבצעים את כל פעולות הפרוק בצורה שמגנה על הסביבה.פעמים רבות לא ניתנת תשומת לב מספקת לאספקטים סביבתיים בעת פרוק רכבים, והשירות לא תמיד עומד בדרישות התקנים הסביבתיים הנדרשים.
מידע שעשוי לעניין אותך גם
שאלות ותשובות נפוצות של גולשים על רכבים לפירוק

תהליך של פירוק רכב הוא למעשה השלב האחרון בחייו של הרכב. במסגרת שירות פירוק רכבים – מוסרים מהרכב כל חלקיו והברזל שנשאר מועבר לתהליך שנקרא גריטה (מהמילה גרוטאה).
לרוב, הברזל מותך ונמכר לחברות ו/או מפעלים הצורכים ברזל.

מכירת רכב לפירוק מומלץ לבצע בשני תרחישים מרכזיים:
1. הרכב היה מעורב בתאונת דרכים שהשביתה אותו ובעקבותיה הוא ירד מהכביש.

2. הרכב הזדקן / עשה את שלו – אין הצדקה להחזיק אותו מבחינה כלכלית והסיכוי למכור אותו לשוק הפרטי נמוכים עד אפסיים.

מטבע הדברים, הסכום הסופי משתנה על בסיס שנתון הרכב, מצב מכני, שלדה ופרמטרים רבים אחרים. בתהליך של מכירת רכבים אצלנו, לפירוק כל רכב נבדק בקפידה ומחירו מוערך בצורה הוגנת.

רכבים שמגיעים למצב של פירוק לרוב שווים הרבה פחות ממחיר המחירון שלהם וניתן לקבל עליהם במקרים מסוימים 10% מערך הרכב או כמה אלפי שקלים בודדים.
לרוב התשלום מבוצע במזומן.

תהליך של פירוק רכבים מבוצע לרוב במגרשי פירוק רכבים פרטיים. יש לא מעט כאלה אבל לצערנו, כמו בכל תחום – גם לא מעט שרלטנים. יש לבדוק טוב טוב את המגרש בטרם מחליטים להתקדם איתו.
היו לא מעט מקרים בהם נאמר לבעל הרכב כי הוא פורק וירד מהכביש אך בפועל הרכב המשיך לנוע בחופשיות.

באם החלטתם לפרק את הרכב, הפרוצדורה היא כזו:

1. יש לבטל את רשיון הרכב במשרד התחבורה. זה דורש נוכחות של בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו.
2. יש להגיע למשרד הרישוי מצוידים עם רשיון הרכב, תעודת זהו וכן למלא טופס לביטול רישום הרכב.
3. חשוב לדעת – רכבים אשר מוטל עליהם עיקול, שעבוד או מגבלה כלשהי – לא ניתן לבטל את רשיונם.
4. מרגע ביטול רשיון הרכב אסור לנסוע איתו, למעט הגעה למגרש הפירוק.

משרד התחבורה, בשיתוף עם המשרד לאיכות הסביבה – יוצאים כל כמה זמן עם תוכנית שמטרתה לעודד בעלי רכבים לשלוח את רכבם לפירוק, ולקבל תמורה הוגנת עבור רכבם.
ישנם תנאים ספציפיים המשתנים לעת לעת על מנת לקבל כסף מהמדינה במסגרת תכנית זו.
מידע נוסף על כך ניתן למצאו כאן

אנו כמובן מודעים לנושא שיש רכבים מושבתים 🙂 במקרים כאלה אנו מספקים שירותי גרירה לרכב על חשבוננו עד למגרש הפירוק.

בשמחה, ניתן ליצור עימנו קשר דרך הטלפון או דרך הטופס שבאתר. נשתמע!

מכירת רכב לפירוק מתבצעת כאשר הרכב אינו במצב נסיעה ומומלץ לפרקו לחלקים. החלקים יכולים לשמש לתיקונים של רכבים אחרים.

אם הרכב לא עובר טסט, יש לו בעיות טכניות חמורות או שהעלויות לתיקון גבוהות מדי, ייתכן שיהיה משתלם יותר למכור אותו לפירוק.

לאחר שהרכב נמכר לפירוק, הוא מפורק לחלקים – כמו מנוע, גירים, שלדה ועוד – שניתן להשתמש בהם לחלקי חילוף או למחזור.

המחיר תלוי במצב הרכב, הגיל והחלקים שניתן להציל ממנו. כדאי לפנות לחברות המתמחות בתחום על מנת לקבל הצעה.

כן, ניתן למכור רכב לא פועל לפירוק. חברות רבות קונות רכבים במצב לא טוב.

כדאי לבצע סקר שוק ולבדוק הצעות מחברות שונות. חברה אמינה תציע מחיר ראוי בהתאם למצב הרכב.


יש לוודא שהרכב רשום על שמך, להסדיר את כל העניינים המנהליים ולוודא שברשותך את כל המסמכים הרלוונטיים.

כן, רוב החברות מציעות שירות פינוי רכב לפירוק ישירות מהחנייה שלך.

התהליך בדרך כלל מהיר ומסתיים בתוך מספר ימים, תלוי במורכבות ובזמינות.

כן. מכירת רכב לפירוק אינה כוללת העברת בעלות על הרכב, אלא פירוקו לחלקים, בעוד שמכירת רכב יד שנייה מתבצעת עבור רכבים שממשיכים לנסוע.

קישורים חיצוניים למידע ולהורדת טפסים ממשרד התחבורה
לקוחות ממליצים עלינו
למה כדאי לכם לעבוד איתנו?

יחס אישי ואדיב

עמידה בזמנים

מחיר הוגן

מקצועיות ואמינות

ותק וניסיון רב שנים

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולחפש קונה רכבים לפירוק זמין באזורכם?

אם גם אתם מחפשים פתרון מהיר, הוגן ומקצועי למכור את הרכב שלכם לפירוק, אל תחשבו פעמיים – פנו ל"ירון קונה רכבים לפירוק". עם שנים של ניסיון בתחום, ירון וצוותו מציעים לכם שירות אישי ומקצועי, תוך הבטחת הצעות מחיר הוגנות ותנאים מצוינים. לא משנה אם הרכב שלכם ישן, פגום או לא עובר טסט – אצלנו תקבלו הצעה משתלמת ותהליך פשוט. אל תבזבזו זמן, צרו קשר עם ירון עוד היום ותיהנו מפתרון מהיר ומקצועי.

השאירו פרטים בטופס עכשיו ונציג מטעם החברה ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי למתן ייעוץ מקצועי, הכוונה והצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה.

דילוג לתוכן