תוך 30 דקות אצלך עם כסף מזומן! מבצע גרירה חינם עלינו!

תוך 30 דקות אצלך עם כסף מזומן! גרירה חינם עלינו!!!

רכבים ישנים המיועדים לגריטה

תוכן עניינים

השאירו פרטים עכשיו וניצור עמכם קשר למתן הצעת מחיר משתלמת ביותר

המאמר נכתב ע"י החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה מכל הסוגים

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, מעוקלים וללא מנוע במזומן

ככל שתעשיית הרכב ממשיכה להתפתח, כך גם כמות הרכבים הישנים שכבר אינם על הכבישים. מאמר זה בוחן את הסיבות מדוע כלי הרכב הישנים הללו נגרטים, את השימושים הפוטנציאליים לחלקים ולמתכת שלהם, ומה צופן להם העתיד.

מדוע כלי רכב ישנים נגרטים

רכבים ישנים נגרטים לרוב בשל גילם וחוסר אמינותם. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מוצגים דגמים חדשים יותר המציעים יותר תכונות בטיחות וביצועים טובים יותר. כתוצאה מכך, רבים מכלי הרכב הישנים שכבר אינם על הכבישים אינם מסוגלים להתעדכן בטרנדים האחרונים ואינם רצויים יותר. בנוסף, רכבים אלה הם לרוב יקרים יותר לתחזוקה בשל החלקים והטכנולוגיה המיושנים שלהם. לכן, גריטה שלהם היא לרוב האפשרות המשתלמת ביותר. רכבים אלו נגרטים גם בשל השימושים הפוטנציאליים שלהם בחלקים ובמתכת שלהם. את המתכת מכלי רכב ישנים ניתן למחזר ולהשתמש במגוון תעשיות כגון בנייה, ייצור ורכב. בנוסף, ניתן להציל רבים מהחלקים מכלי רכב אלה ולעשות בהם שימוש חוזר בכלי רכב אחרים. זה עוזר להפחית את כמות הפסולת המיוצרת ועוזר לחסוך במשאבים. לבסוף, עתידם של כלי רכב ישנים אינו ברור. ככל שתעשיית הרכב ממשיכה להתפתח, הביקוש לרכבים ישנים ימשיך לרדת. המשמעות היא שרבים מכלי הרכב הללו יגיעו בסופו של דבר למגרשי גרוטאות, שם הם ימוחזרו וישמשו אותם מחדש. עם זאת, חשוב לציין שחלק מכלי הרכב הישנים הללו עדיין ניתנים לשחזור ולהשתמש בהם שוב בכבישים. באופן כללי, רכבים ישנים נגרטים לרוב בשל גילם וחוסר אמינותם. בנוסף, רכבים אלו נגרטים לרוב בשל השימושים הפוטנציאליים שלהם בחלקים ובמתכת שלהם. לבסוף, עתידם של כלי רכב אלה אינו ברור, אך עדיין ניתן לשחזר חלק מהם ולעשות בהם שימוש חוזר.

שימושים עבור חלקים ומתכת

למרות שכלי רכב ישנים כבר לא מתאימים לנהיגה, עדיין יש בהם הרבה חלקים שימושיים ומתכת שניתן להציל. ניתן למכור חלקים אלה לחנויות לתיקון רכב או להשתמש בהם לתיקון כלי רכב אחרים. ניתן למחזר את המתכת ולהשתמש בה לייצור חלקים חדשים או למכור לחנויות מתכת. בנוסף, ניתן להשתמש בחלק מהמתכות בכלי רכב ישנים ליצירת אמנות או תכשיטים.

עתידם של כלי רכב ישנים: ככל שימשיכו לייצר רכבים חדשים ויעילים יותר, הביקוש לרכבים ישנים רק ימשיך לרדת. המשמעות היא שיותר ויותר רכבים ישנים ייגרטו, וחלקיהם ומתכתיהם ישמשו למטרות חדשות. מיחזור כלי רכב ישנים הוא חלק חשוב מתעשיית הרכב, שכן הוא מסייע להפחית את כמות הפסולת שעוברת למזבלות. לסיכום, לרכבים ישנים יש הרבה שימושים פוטנציאליים לחלקים ולמתכת שלהם. אמנם כלי רכב אלה אינם מתאימים יותר לנהיגה, אך עדיין ניתן להשתמש בהם ליצירת חלקים או יצירות אמנות חדשות. יתרה מזאת, מיחזור כלי רכב אלו עוזר להפחית את כמות הפסולת שעוברת למזבלות. ככל שתעשיית הרכב ממשיכה להתפתח, הביקוש לרכבים ישנים רק ימשיך לרדת, מה שמדגיש עוד יותר את החשיבות של מיחזורם.

הטבות סביבתיות

בעבר, כלי רכב ישנים רבים הושלכו למזבלות, מה שגרם לשטיפה של חומרים מסוכנים כמו עופרת, כספית וקדמיום לקרקע. על ידי מיחזור כלי רכב ישנים אלו, אנו מסוגלים למחזר את החומרים שהם מכילים ולהפחית את כמות החומרים המסוכנים שמגיעים למזבלות. זה לא רק עוזר לשמור על הסביבה שלנו נקייה, אלא גם מפחית את מספר החומרים המסוכנים המשתחררים לאטמוספירה. בנוסף, שימוש חוזר בחומרים אלו בייצור מוצרים חדשים מסייע להפחית את כמות האנרגיה והמשאבים הדרושים לייצור מוצרים חדשים. על ידי שימוש חוזר בחומרים אלו, אנו מסוגלים לחסוך באנרגיה ובמשאבים, כמו גם להפחית את כמות הפסולת המיוצרת. יתרה מזאת, מיחזור רכבים ישנים מפחית גם את כמות גזי החממה המשתחררים לאטמוספירה, שכן ייצור חומרים חדשים מאפס הוא אינטנסיבי יותר ממיחזור חומרים קיימים. זה עוזר להפחית את כמות הזיהום שנוצר, ובסופו של דבר עוזר להילחם בשינויי האקלים. לבסוף, על ידי מיחזור גרוטאות מתכת מכלי רכב ישנים, כמות האנרגיה הדרושה לייצור מתכת חדשה מצטמצמת, ונשמרת יותר אנרגיה. זה עוזר להפחית את כמות האנרגיה הדרושה לייצור של פריטים חדשים, אשר בתורו עוזר להפחית את כמות האנרגיה הנצרכת.

בעיות פוטנציאליות

כלי רכב ישנים הפכו למפגע סביבתי. החומרים והכימיקלים המשמשים בהם עלולים לדלוף לאדמה ולמים ולגרום לזיהום. המתכות והפלסטיק המשמשים בבנייתם עלולים גם הם לדלוף לסביבה ולגרום לנזק נוסף. בנוסף, שריפת חומרים אלו עלולה ליצור זיהום אוויר, להוביל לבעיות נשימה ולבעיות בריאותיות אחרות. המיחזור של כלי רכב ישנים אלה יכול להוות מערכת בעיות משלו. רבים מהחלקים המשמשים בכלי רכב אלו קשים למחזור ויכולים להגיע למזבלות או למשרפות. זה יכול להוביל לפגיעה נוספת בסביבה. בנוסף, חלקים אלה עשויים להיות קשים לעיבוד, מה שמוביל לעלויות נוספות ועיכובים בתהליך המיחזור. שימוש חוזר בכלי רכב ישנים אלה יכול להיות גם בעיה. לא ניתן להשתמש ברבים מהם לשום דבר מלבד גרוטאות מתכת, כלומר החלקים שלהם אינם שמישים לשום דבר אחר. זה יכול להגביל את כמות הכסף שניתן להרוויח מהם ואולי לא משתלם עבור חלק מהממחזרים. לבסוף, סילוק כלי הרכב הישנים הללו יכול להוות בעיה. אם הם לא ממוחזרים כראוי, ניתן להשליך אותם למזבלות או להשאירם בצדי הדרך, שניהם עלולים להזיק לסביבה. סילוק נכון יכול לסייע בהפחתת כמות הזיהום שנוצר על ידי כלי רכב אלו ויכול לסייע במניעת נזקים נוספים לסביבה. בסך הכל, רכבים ישנים יכולים להוות מספר בעיות פוטנציאליות. מזיהום סביבתי ועד קשיי מיחזור ושימוש חוזר, כלי רכב אלה עשויים להיות קשים לניהול. עם זאת, שיטות סילוק ומחזור נכונות יכולות לעזור להפחית את כמות הנזק שהן גורמות ולעזור לשמור על בטיחות הסביבה שלנו.

העתיד של כלי רכב ישנים

תעשיית הרכב מתפתחת כל הזמן, ויחד עם זה מגיע הצורך לעדכן רכבים שהתיישנו. המשמעות היא שרכבים ישנים רבים כבר לא נמצאים על הכבישים ובמקום זאת נגרטים לחלקים ומתכת. ניתן להשתמש בחלקים מכלי רכב אלה ליצירת חלקים חדשים, ואילו את המתכת ניתן למחזר לשימוש ביישומים אחרים. תהליך זה מסייע בהפחתת כמות הפסולת הנוצרת מכלי רכב ישנים, וכן מסייע בהפחתת ההשפעה הסביבתית של תעשיית הרכב. בנוסף למיחזור רכבים ישנים, ישנם גם שימושים פוטנציאליים נוספים עבורם. לדוגמה, חלק מהחלקים יכולים לשמש ליצירת יצירות אמנות מותאמות אישית, בעוד שאחרים יכולים לשמש ליצירת רהיטים ייחודיים. ישנן גם חברות שמתמחות בשיקום רכבים ישנים, כלומר אין צורך לגרוט אותם כלל. זוהי אפשרות אטרקטיבית עבור אנשים רבים, שכן היא מאפשרת להם לשמור על האסתטיקה המקורית של הרכב תוך הקפדה על בטיחות לנהיגה. העתיד של כלי רכב ישנים הוא עתיד מרגש, שכן ישנם שימושים פוטנציאליים רבים עבורם. בין אם הם משוחזרים, ממוחזרים או משמשים לאמנות, כלי רכב אלה עדיין יכולים להיות בעלי מטרה בחברה ולסייע בהפחתת הפסולת. ככל שתעשיית הרכב ממשיכה להתפתח, כך תלך כמות הרכבים הישנים שכבר אינם בשימוש. חשוב לזכור שלרכבים אלו עדיין יכול להיות מקום בעולם, וניתן להשתמש בהם למגוון מטרות שונות.

כלי רכב ישנים הם חלק חשוב מתעשיית הרכב, שכן ניתן להשתמש בחלקים ובמתכת שלהם ליצירת מוצרים חדשים. אמנם יש יתרונות סביבתיים לגרד אותם, אבל יש גם בעיות פוטנציאליות שצריך לטפל בהן. ככל שהתעשייה ממשיכה להתפתח, עתידם של כלי רכב ישנים אינו בטוח.

מחירון רכבים לפירוק לפי סוג רכב
שירותים נוספים

תהליך של פירוק רכב הוא למעשה השלב האחרון בחייו של הרכב. במסגרת שירות פירוק רכבים – מוסרים מהרכב כל חלקיו והברזל שנשאר מועבר לתהליך שנקרא גריטה (מהמילה גרוטאה).
לרוב, הברזל מותך ונמכר לחברות ו/או מפעלים הצורכים ברזל.

מכירת רכב לפירוק מומלץ לבצע בשני תרחישים מרכזיים:
1. הרכב היה מעורב בתאונת דרכים שהשביתה אותו ובעקבותיה הוא ירד מהכביש.

2. הרכב הזדקן / עשה את שלו – אין הצדקה להחזיק אותו מבחינה כלכלית והסיכוי למכור אותו לשוק הפרטי נמוכים עד אפסיים.

מטבע הדברים, הסכום הסופי משתנה על בסיס שנתון הרכב, מצב מכני, שלדה ופרמטרים רבים אחרים. בתהליך של מכירת רכבים אצלנו, לפירוק כל רכב נבדק בקפידה ומחירו מוערך בצורה הוגנת.

רכבים שמגיעים למצב של פירוק לרוב שווים הרבה פחות ממחיר המחירון שלהם וניתן לקבל עליהם במקרים מסוימים 10% מערך הרכב או כמה אלפי שקלים בודדים.
לרוב התשלום מבוצע במזומן.

תהליך של פירוק רכבים מבוצע לרוב במגרשי פירוק רכבים פרטיים. יש לא מעט כאלה אבל לצערנו, כמו בכל תחום – גם לא מעט שרלטנים. יש לבדוק טוב טוב את המגרש בטרם מחליטים להתקדם איתו.
היו לא מעט מקרים בהם נאמר לבעל הרכב כי הוא פורק וירד מהכביש אך בפועל הרכב המשיך לנוע בחופשיות.

באם החלטתם לפרק את הרכב, הפרוצדורה היא כזו:

1. יש לבטל את רשיון הרכב במשרד התחבורה. זה דורש נוכחות של בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו.
2. יש להגיע למשרד הרישוי מצוידים עם רשיון הרכב, תעודת זהו וכן למלא טופס לביטול רישום הרכב.
3. חשוב לדעת – רכבים אשר מוטל עליהם עיקול, שעבוד או מגבלה כלשהי – לא ניתן לבטל את רשיונם.
4. מרגע ביטול רשיון הרכב אסור לנסוע איתו, למעט הגעה למגרש הפירוק.

משרד התחבורה, בשיתוף עם המשרד לאיכות הסביבה – יוצאים כל כמה זמן עם תוכנית שמטרתה לעודד בעלי רכבים לשלוח את רכבם לפירוק, ולקבל תמורה הוגנת עבור רכבם.
ישנם תנאים ספציפיים המשתנים לעת לעת על מנת לקבל כסף מהמדינה במסגרת תכנית זו.
מידע נוסף על כך ניתן למצאו כאן

אנו כמובן מודעים לנושא שיש רכבים מושבתים 🙂 במקרים כאלה אנו מספקים שירותי גרירה לרכב על חשבוננו עד למגרש הפירוק.

בשמחה, ניתן ליצור עימנו קשר דרך הטלפון או דרך הטופס שבאתר. נשתמע!

קישורים חיצוניים למידע ולהורדת טפסים ממשרד התחבורה
לקוחות ממליצים עלינו
למה כדאי לכם לעבוד איתנו?

יחס אישי ואדיב

עמידה בזמנים

מחיר הוגן

מקצועיות ואמינות

ותק וניסיון רב שנים

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולחפש קונה רכבים לפירוק זמין באזורכם?
השאירו פרטים בטופס עכשיו ונציג מטעם החברה ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי למתן ייעוץ מקצועי, הכוונה והצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה.

דילוג לתוכן