שירות כחול לבן בלבד    מבצע גרירה עלינו, תוך 30 דקות אצלך! חייגו: 053-343-6074

רכבים לפירוק ירושלים

תוכן עניינים

השאירו פרטים עכשיו וניצור עמכם קשר למתן הצעת מחיר משתלמת ביותר

המאמר נכתב ע"י החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה מכל הסוגים

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, מעוקלים וללא מנוע במזומן

ירושלים, אחת הערים העתיקות בעולם, נאלצה לעבור הריסות רבות לאורך ההיסטוריה הארוכה שלה. פוסט זה בבלוג יחקור את כלי הרכב השונים המשמשים להריסת ירושלים ואת ההשפעות שהיו להם על פיתוח העיר.

מנועי המצור הרומאי

הרומאים ידועים בכושרם הצבאי, והשימוש שלהם במנועי מצור לא היה יוצא מן הכלל. מנועים אלו שימשו את הרומאים לשבירת חומות ירושלים במהלך המצור של שנת 70 לספירה. המנועים כללו אולי חבטות, מגדלי מצור ובליסטראות, ששימשו כולם לתוצאה הרסנית. האילים החבטות שימשו לחבטות ולפריצה של החומות, בעוד שמגדלי המצור אפשרו לחיילים הרומאים לראות תצפית פיקודית על העיר. הבליסטראות השליכו קליעים לעבר הקירות, וגרמו נזק משמעותי. הרומאים עשו גם שימוש בכרייה, מה שאפשר להם לעבור מנהרה מתחת לחומות העיר, והחליש אותן עוד יותר. השימוש במנועי המצור הללו הביא להרס מוחלט של ירושלים. למרות שבסופו של דבר היא נבנתה מחדש, העיר מעולם לא הצליחה להתאושש לחלוטין מההרס של המצור הרומי.

מסעי הצלב

אחד מכלי הרכב המשמעותיים ביותר להריסת ירושלים היה מסעי הצלב, סדרה של סכסוכים מזוינים שנלחמו בין המדינות הנוצריות באירופה למדינות המוסלמיות במזרח התיכון בין השנים 1095 עד 1291. מסעי הצלב היו תגובה לכיבוש המוסלמי של ארץ הקודש, שכללה את ירושלים. במהלך מסעי הצלב צעדו צבאות המדינות הנוצריות באירופה לארץ הקודש וכבשו את העיר ירושלים. הדבר הביא להרס של רבים מביצורי העיר ולעקירת אלפי תושביה. למסעות הצלב הייתה השפעה עמוקה על התפתחותה של העיר לאחר מכן, שכן היא הושארה בהריסות ואוכלוסייתה פחתה. לנפילת ירושלים בידי הצלבנים הייתה גם השפעה פסיכולוגית הרסנית על העולם המוסלמי, שבעבר נחשב לבלתי ניתן לכיבוש. אירוע זה היה גורם מרכזי בהתפתחות הקיצוניות האסלאמית, שהיתה מאז כח מרכזי במזרח התיכון.

תותחים עות'מאניים

האימפריה העות'מאנית הייתה שחקן מרכזי בהרס ירושלים במהלך המאה ה-16. זה היה בגלל השימוש שלהם בתותחים רבי עוצמה כדי לפרוץ את החומות העבות המקיפות את העיר. תותחים אלו היו עשויים מברזל וברונזה והיו מסוגלים לירות כדורי תותח במהירויות גבוהות. התותחים היו חזקים עד כדי כך שהם הצליחו לפרוץ את חומות העיר, מה שאפשר לכוחות העות'מאניים להשתלט על העיר. העות'מאנים השתמשו גם בתותחים קטנים יותר כדי לתקוף את העיר מהאוויר, מה שהיה יעיל בגרימת הרס ופחד בקרב תושבי העיר. ההרס שנגרם על ידי התותחים העות'מאניים היה כה נרחב עד שהותיר את העיר בהריסות, ועברו שנים רבות עד שהשתקם. חורבן ירושלים על ידי העות'מאנים היווה כישלון גדול בהתפתחות העיר, ועברו עשורים רבים עד שהעיר נבנתה מחדש. למרות הכישלון הזה, ירושלים הצליחה להישאר עיר משמעותית לאורך ההיסטוריה הארוכה שלה.

טנקים בריטיים

במהלך מלחמת העולם הראשונה הייתה העיר ירושלים בשליטת האימפריה העות'מאנית. ב-1917 פתחו כוחות בריטיים במתקפה על העיר, תוך שימוש בטנק מארק V. טנק זה היה הטנק הבריטי הראשון ששימש בלחימה והיה גורם מרכזי בכיבוש ירושלים. זה היה הטנק הכבד הראשון ששימש במזרח התיכון והיה משוריין בכבדות, מה שאיפשר לו לעמוד באש האויב. הטנק Mark V היה חמוש בשני רובי 6 פאונד וארבעה מקלעים, מה שאפשר לו לגרום נזק משמעותי לחיילי האויב ולבניינים. משקלו וגודלו של הטנק הפכו אותו לשימושי גם להריסת מבנים, כמו קירות וביצורים. טנק זה הצליח לפרוץ דרך הגנות עות'מאניות ואיפשר לבריטים לכבוש את העיר. כיבוש ירושלים סימן נקודת מפנה במלחמה ואיפשר לבריטים להשתלט על האזור. לטנק סימן ה' היה תפקיד מרכזי בכיבוש ירושלים ובהריסות העיר לאחר מכן.

טכניקות הריסה מודרניות

טכניקות ההריסה המודרניות הפכו להרבה יותר יעילות והרבה פחות מזיקות מהשיטות ההרסניות ששימשו בעבר. רכבי הריסה כמו דחפורים, מחפרונים ומחפרונים משמשים לפינוי זהיר של חלקים גדולים מהעיר מבלי לגרום נזק רב מדי לסביבה. נעשה שימוש גם בהריסה חומרית, אך מנוהלת בקפידה על מנת להבטיח שגל ההלם לא יגרום נזק מיותר. בנוסף לשימוש בכלי רכב אלו, טכניקות הריסה מודרניות כוללות לרוב שימוש בחיישנים משוכללים ובמערכות מבוקרות מחשב על מנת לנטר את תהליך ההריסה ולהבטיח פינוי השטח בצורה בטוחה ויעילה. בירושלים נעשה שימוש בטכניקות הריסה חדישות כדי לפנות מקום לפרויקטי בנייה חדשים, כמו הקמת מערכת רכבת קלה חדשה והרחבת תשתיות קיימות. בעזרת טכניקות הריסה מודרניות, העיר מסוגלת לבנות את עצמה מחדש במינימום נזקים, ולאפשר לה להמשיך לצמוח ולהתפתח באופן בר קיימא ויעילה. טכניקות הריסה מודרניות אפשרו לירושלים להישאר עיר תוססת ומשגשגת. באמצעות שימוש ברכבי הריסה יעילים וידידותיים לסביבה, העיר מסוגלת לפנות שטחים מבלי לגרום להפרעה רבה מדי לסביבה. זה מאפשר לעיר להמשיך לצמוח ולהתפתח באופן בר קיימא, מה שמבטיח שהיא תישאר מקום תוסס ומשגשג לדורות הבאים.

במשך מאות השנים נאלצה ירושלים להתמודד עם הריסות רבות, שלכל אחת מהן הייתה השפעה על היווצרותה והתפתחותה של העיר. פוסט זה חקר את כלי הרכב השונים המשמשים לביצוע ההריסות הללו ואת ההשפעות שהיו להן על העיר.

מחירון רכבים לפירוק לפי סוג רכב
שירותים נוספים

תהליך של פירוק רכב הוא למעשה השלב האחרון בחייו של הרכב. במסגרת שירות פירוק רכבים – מוסרים מהרכב כל חלקיו והברזל שנשאר מועבר לתהליך שנקרא גריטה (מהמילה גרוטאה).
לרוב, הברזל מותך ונמכר לחברות ו/או מפעלים הצורכים ברזל.

מכירת רכב לפירוק מומלץ לבצע בשני תרחישים מרכזיים:
1. הרכב היה מעורב בתאונת דרכים שהשביתה אותו ובעקבותיה הוא ירד מהכביש.

2. הרכב הזדקן / עשה את שלו – אין הצדקה להחזיק אותו מבחינה כלכלית והסיכוי למכור אותו לשוק הפרטי נמוכים עד אפסיים.

מטבע הדברים, הסכום הסופי משתנה על בסיס שנתון הרכב, מצב מכני, שלדה ופרמטרים רבים אחרים. בתהליך של מכירת רכבים אצלנו, לפירוק כל רכב נבדק בקפידה ומחירו מוערך בצורה הוגנת.

רכבים שמגיעים למצב של פירוק לרוב שווים הרבה פחות ממחיר המחירון שלהם וניתן לקבל עליהם במקרים מסוימים 10% מערך הרכב או כמה אלפי שקלים בודדים.
לרוב התשלום מבוצע במזומן.

תהליך של פירוק רכבים מבוצע לרוב במגרשי פירוק רכבים פרטיים. יש לא מעט כאלה אבל לצערנו, כמו בכל תחום – גם לא מעט שרלטנים. יש לבדוק טוב טוב את המגרש בטרם מחליטים להתקדם איתו.
היו לא מעט מקרים בהם נאמר לבעל הרכב כי הוא פורק וירד מהכביש אך בפועל הרכב המשיך לנוע בחופשיות.

באם החלטתם לפרק את הרכב, הפרוצדורה היא כזו:

1. יש לבטל את רשיון הרכב במשרד התחבורה. זה דורש נוכחות של בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו.
2. יש להגיע למשרד הרישוי מצוידים עם רשיון הרכב, תעודת זהו וכן למלא טופס לביטול רישום הרכב.
3. חשוב לדעת – רכבים אשר מוטל עליהם עיקול, שעבוד או מגבלה כלשהי – לא ניתן לבטל את רשיונם.
4. מרגע ביטול רשיון הרכב אסור לנסוע איתו, למעט הגעה למגרש הפירוק.

משרד התחבורה, בשיתוף עם המשרד לאיכות הסביבה – יוצאים כל כמה זמן עם תוכנית שמטרתה לעודד בעלי רכבים לשלוח את רכבם לפירוק, ולקבל תמורה הוגנת עבור רכבם.
ישנם תנאים ספציפיים המשתנים לעת לעת על מנת לקבל כסף מהמדינה במסגרת תכנית זו.
מידע נוסף על כך ניתן למצאו כאן

אנו כמובן מודעים לנושא שיש רכבים מושבתים 🙂 במקרים כאלה אנו מספקים שירותי גרירה לרכב על חשבוננו עד למגרש הפירוק.

בשמחה, ניתן ליצור עימנו קשר דרך הטלפון או דרך הטופס שבאתר. נשתמע!

קישורים חיצוניים למידע ולהורדת טפסים ממשרד התחבורה
לקוחות ממליצים עלינו
למה כדאי לכם לעבוד איתנו?

יחס אישי ואדיב

עמידה בזמנים

מחיר הוגן

מקצועיות ואמינות

ותק וניסיון רב שנים

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולחפש קונה רכבים לפירוק זמין באזורכם?
השאירו פרטים בטופס עכשיו ונציג מטעם החברה ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי למתן ייעוץ מקצועי, הכוונה והצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה.

דילוג לתוכן